Veelgestelde Vragen

We willen dat je ervaring met Luxirama net zo comfortabel en prettig voelt als de momenten die onze producten in jouw dagelijks leven creëren.
Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over onze producten, verzending, retourneren en meer.

Kun je niet vinden wat je zoekt? Ons vriendelijke klantenteam helpt je graag verder via info@luxirama.nl

Bestellen

1. Hoe weet ik of mijn bestelling goed is doorgekomen?
Na het afronden van je bestelling ontvang je automatisch een bevestigingsmail op het door jou opgegeven e-mailadres. In deze mail staan alle details van je bestelling.
Heb je na 30 minuten nog geen mail ontvangen? Controleer dan eerst je spam-/reclamemap. Staat hij daar ook niet tussen, neem dan contact met ons op.

2. Ik heb geen bevestigingsmail gekregen, wat nu?
Controleer of je e-mailadres correct is ingevoerd en kijk in je spammap. Kun je de mail nog steeds niet vinden? Stuur ons dan een bericht met je naam en – indien mogelijk – een screenshot of bewijs van betaling. Wij zoeken je bestelling dan voor je op.

3. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?
We gaan meestal snel aan de slag met het verwerken van bestellingen. Neem daarom zo snel mogelijk contact met ons op als je iets wilt wijzigen of annuleren.
Is je bestelling al verzonden, dan kunnen we deze niet meer aanpassen. Je kunt dan na ontvangst gebruikmaken van ons retourbeleid.

Verzending & levering

4. Naar welke landen verzenden jullie?
Wij leveren op dit moment alleen in Nederland en België.

5. Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Voor zendingen naar Nederland en België hanteren we een levertijd van ongeveer 6 tot 13 dagen:

  • Verwerking van je bestelling: meestal binnen 1–3 werkdagen

  • Verzendtijd: doorgaans 5–10 werkdagen

  • Totale levertijd: circa 6–13 dagen na bestelling

Tijdens drukke periodes (zoals feestdagen of grote acties) kan de levering iets langer duren.

6. Wat zijn de verzendkosten?
Gratis verzending bij bestellingen vanaf €25,-!
Voor bestellingen onder €25,- bedragen de verzendkosten €4,95.

7. Kan ik mijn bestelling volgen (Track & Trace)?
Ja. Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je van ons een mail met een Track & Trace-link (indien beschikbaar). Hiermee kun je je pakket online volgen.
Let op: het kan soms 1–2 werkdagen duren voordat de trackinginformatie zichtbaar wordt.

8. Kan ik mijn afleveradres nog wijzigen na het bestellen?
Heb je per ongeluk een verkeerd adres ingevuld? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Als je bestelling nog niet is verwerkt, kunnen we het vaak nog aanpassen.
Is je pakket al verzonden, dan kunnen we het adres helaas niet meer wijzigen.

Ruilen & retourneren

9. Kan ik mijn bestelling retourneren?
Ja, je kunt je bestelling binnen 30 dagen na ontvangst retourneren, mits het product voldoet aan de retourvoorwaarden (zie hieronder). Neem altijd eerst contact met ons op voordat je iets terugstuurt.

10. Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?

  • Het product dient, indien mogelijk, in de originele verpakking te worden geretourneerd.

  • Het product is onbeschadigd en niet duidelijk gebruikt.

  • Alle onderdelen en accessoires zijn compleet.

  • Gebruik een stevige buitenverpakking om transportschade te voorkomen.

11. Zijn alle producten te retourneren?
Niet alle producten kunnen worden geretourneerd.
Producten die om redenen van hygiëne of gezondheidsbescherming niet geschikt zijn om te worden teruggestuurd en waarvan de verzegeling is verbroken (bijvoorbeeld bepaalde cosmetica- of persoonlijke verzorgingsproducten), kunnen we niet terugnemen.

12. Wie betaalt de retourkosten?
In de meeste gevallen zijn de retourkosten voor rekening van de klant.
Is er sprake van een fout van onze kant (beschadigd product, verkeerd artikel, verkeerde kleur/variant), dan zoeken we samen naar een passende oplossing en nemen wij de kosten in principe voor onze rekening.

13. Hoe werkt het retourproces?

  1. Neem contact op met onze klantenservice en vermeld je bestelnummer en reden van retour.

  2. Je ontvangt van ons de retourinstructies en het retouradres.

  3. Stuur het pakket altijd terug met Track & Trace en bewaar het verzendbewijs.

  4. Na ontvangst en controle van je retourzending verwerken wij je terugbetaling.

14. Wanneer krijg ik mijn geld terug na een retour?
Zodra wij je retour hebben ontvangen en gecontroleerd, streven wij ernaar om je aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug te storten via de betaalmethode waarmee je hebt afgerekend.

Betalen

15. Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?
De beschikbare betaalmethoden worden tijdens het afrekenen weergegeven. Dit zijn meestal gangbare en veilige betaalopties, zoals bijvoorbeeld:

  • iDEAL

  • Klarna

  • Creditcard

  • Apple Pay / Google Pay

  • Andere lokaal populaire betaalmethoden

16. Is betalen bij Luxirama veilig?
Ja, wij maken gebruik van een beveiligde betaalomgeving. Je gegevens worden versleuteld verzonden en niet door ons opgeslagen. We werken met betrouwbare betaalproviders.

Producten & kwaliteit

17. Hoe worden jullie producten geselecteerd?
We kiezen onze producten zorgvuldig op basis van functionaliteit, kwaliteit en prijs-kwaliteitverhouding. Het doel is om je dagelijkse leven nét wat comfortabeler, makkelijker of mooier te maken.

18. Mijn product is beschadigd of incompleet geleverd, wat nu?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Neem zo snel mogelijk contact met ons op en voeg duidelijke foto’s toe van:

  • het product

  • de verpakking

  • het probleem (beschadiging/ontbrekend onderdeel)

Vermeld ook altijd je bestelnummer. Wij kijken dan met je mee en zorgen voor een passende oplossing.

CONTACTGEGEVENS

Voor aanvullende vragen (over verzending, bestellingen, enz.) kun je ons een bericht sturen via het menu-item “Contact”. Wij reageren zo snel mogelijk.

Bedrijfsnaam: Luxirama
KvK-nummer: 88174174
E-mailadres: info@luxirama.nl
Telefoonnummer: +31 85 080 6945
Langerakbaan 183, 3544 PE Utrecht, Nederland

Vragen? Bekijk onze Veelgestelde vragen of neem contact met ons op via onze Contactpagina.